2012.02.17

2012-02-17 @ 23:08:54



I Onsdags var jag på Nova Lund med Angelica & Tindra.
Det skulle bytas kläder som var Alla Hjärtans Dag presenter.
Vi gick in på BR-Leksaker för att kolla ut en pulka åt Tindra.

Jag vänder mig bort i 2 sekunder, och hör att Tindra stortjuter.
Angelica tar upp henne fort och tröstar henne.
Det visar sig att hon sett en studsboll under en av hyllorna,
och när hon böjt sig ner skurit sig på listerna där prislapparna sitter.
Det blev sår under ögat, och vid ögonbrynet. Det blödde, och Tindra var otröstlig.
 
Det var ändå tur i oturen att det inte gick värre än vad det gjorde.
Personalen hämtade papper, och försökte att hjälpa till.
Som alla vet svider det att torka sår med blött papper.

Tindra fick välja, och jag köpte Fiffi figurer samt den olycksbådande studsbollen till henne.
 Sedan begav vi oss till McDonalds för att peta ner lite mat i kistan.

 Jag sprang snabbt in på Apoteket för att köpa plåster, strips för att få såret att hålla ihop sig.
Inte världens lättaste att sätta strips på ett sådant ställe i ett barns ansikte som verkligen inte vill.

Efter några strips, och lite glass blev hon genast sig själv.
Vi tog oss hemåt, och Mormor hjälpte oss att plåstra om såret mer.

 Angelica mejlade BR's kundtjänst om denna händelsen.
För det är inte OK, att det kan hända sådana här olyckor i en affär som är mestadels för barn?
 Kan alltid vara bra för dom att veta, så att dom kan förbättra det. Så att det inte händer igen.

BR hörde av sig, och Tindra kommer att få en kompensation i form av ett presentkort
där hon själv får välja ut något som hon vill ha.

Självklart gör detta inte saken ogjord, men det är lite som plåster på såret.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback